top of page

סודות ההצלחה להפקת סרט תדמית מעולה לארגונים או חברות

או - מאחורי הקלעים של סרט הסברה למועצת חוף הכרמל


ספינה חוף הבונים סרט תדמית לעסק

הספינה הטרופה בחוף הבונים


איך יוצרים סרט הסברה כך שלא יהיה פורמלי וחינוכי מידי כדי שאנשים ירצו לצפות בו?

כשפנתה אלי דוברת מועצת חוף הכרמל וביקשה שאפיק להם סרט על הסדרת החופים, היה נשמע שמדובר על סרט מאד אינפורמטיבי. היה ברור לי שצריך לפצח את האתגר: איך לגרום לאנשים לראות סרט תדמית של שלוש דקות שמדבר על אכיפה וחוקים?


חודשיים אחרי השלמת הסרט אנחנו יודעים שהסרט היה הצלחה גדולה: צפו בו עשרות אלפי איש, הוא מלווה את ראש המועצה בראיונות ציבוריים ופגישות עם מקבלי החלטות והוא מוקרן על גבי מסכי ענק במוקדי המועצה.

מטרת הסרט היתה להציג את ההסדרים החדשים שהמועצה ביצעה בחופים למען רווחת הציבור ולמען שמירה על הטבע. בחשיבה משותפת הבנו שטמון פה אוצר אליו נסחוף את הצופים : החופים הנדירים! החופים הכי יפים בארץ שאלפי ומיליוני אנשים מגיעים לבלות בהם. גם סרט הסברה צריך להיות סרט שיווקי טוב. כדי לרתום את הצופים יש להניח רגע בצד את ההסברים והתקנות ולשים במרכז את הקסם והיופי שמשותף ללקוחה ולצופים. צריך ליצור הזדהות רגשית ותחושת שייכות עם הצופה, שרוצה כמונו לשמור על רצועת החוף.


הסרט התבקש להיות המקבילה של מפת jpg שהוציאה המועצה, בה רואים את כל החופים מטירת הכרמל ועד קיסריה,

ועליה אייקונים. שני אלמנטים היו ברורים מההתחלה:

הסרט יהיה מבוסס על צילומי רחפן של החופים שקיימים במפה והאייקונים יופיעו בתנועה (אנימציה) על גבי הוידאו. אבל ככל שיהיו שוטים מרהיבים או אייקונים מעוצבים באנימציה, זה לא מספיק כדי להפוך סרטון תדמית למושך. מה יחבר בין הוידאו לאייקונים? קריינות!


בהפקת סרט תדמית לחברות קריינות יכולה להיות מפתח!


כוון שמטרת הסרט היא להעביר מידע, אפשר ליפול בקלות לתבנית הפשוטה של כתיבת קריינות עניינית ויבשה. המשכנו בקו המחשבה של להעביר חוויה שסוחפת ומזמינה אלינו את הצופים. כמובן שנתנו את המידע בסיסי, אבל לא נכנסו לפרטים. כדי לקבל את הפרטים המלאים, שלחנו את הצופה לאתר של המועצה. כך למעשה הפך הסרט מסרט הסברה מייגע לסרטון תדמית שלוקח את הצופה לטיול. הקריינות פעלה בשני רבדים: הטקסט הביא איזון בין מידע חשוב לבין שפה שמזמינה את הצופה, וגורמת לו להרגיש שייך. והטון של הקריינית שידר הנאה וקלילות משולבת בסמכותיות.

צילומי הרחפן המלהיבים הם גם מרכיב מהותי בסרט הזה. שימו לב שמלבד שני שוטים ועוד אחד קצר באמצע, כל הסרט צולם מהאוויר. לא הסתפקנו בצילום "מפה פיזית", או נוף מרהיב, אלה דאגנו לכך שיראו התרחשות וחיים: גולשים, אנשי מאהלים, פרלמנט שחייני הבוקר, קייטנת גלישה בהשתתפות עשרות ילדים, מציל בעבודתו בלב ים, ופקח בפעולה.


למרות שצילמנו בים בשיאו של אוגוסט לוהט ומסנוור, יום הצילומים היה הנאה צרופה! בהפקות של סרטים שלי, אני מגיעה ליום צילומים רגועה. זאת משום שאני עושה עבודת הכנה מדוקדקת, ולא מניחה לעצמי, ללקוח, או לאנשי המקצוע שאני עובדת איתם לדלג על שום פרט. ביום עצמו כולנו יודעים בדיוק מה אנחנו הולכים לעשות, ואז הוא זורם ברכות כמו חמאה באוגוסט 😊. ככה אנחנו גם נהנים, וגם, לרוב מסיימים לפני הזמן ונשאר מקום ליישם רעיונות יצירתיים וספונטניים. ולראיה, צילום סרטון משעשע שצלמנו לקראת סוף היום, כשהרגשתי שכבר "יש לנו את זה" . בשוט אני נכנסת לפריים של אביב צלם הרחפן, כדי לצלם אותו בפעולה, ומשם המצלמה עפה כמו ציפור מאולפת ועוברת דרך המאהל שנחנו בו לרגע, עד שהיא מגיעה לים. השוט הזה שימש כטיזר שהפך להיות מאד פופולרי, עוד לפני יציאת הסרט.



הפקת סרט תדמית מוצלח זה שיתוף פעולה פורה בין היוצרים ללקוחות

מה שעוד תרם להצלחת הצילומים זה הארגון וההפקה של הלקוחה - מועצת חוף הכרמל שעשתה זאת באופן מושלם. היינו מלווים בפקח שהכיר את כל השבילים והמקומות, וברכב שטח מתאים שייקח אותנו דרך החולות לצלם את הנדרש בקלות ומהירות. הנגישות והתכנון המדוקדק מראש חסכו לנו יום נוסף! ויום צילום זה דבר יקר מאד.


ולסיום, אספר לכם על מפתח חשוב שגיליתי בשנים האחרונות לסרט מוצלח - החיבור האישי שלי כיוצרת ומפיקת הסרט לתוכן שלו. בסרטי תדמית לחברות שאני מפיקה, חשוב לי לעסוק בתכנים מייטיבים, כאלה שתורמים לאנשים, לסביבה, ולעולם שלנו. להעביר את המסר ששינוי אפשרי. בצורה כזאת אני מגוייסת לסרט בדיוק כמו הלקוח. אני רוצה שהוא ייצא הכי מדהים שאפשר!!! וכך גם אני אני בוחרת את אנשי הצוות שאני עובדת איתם – מיקצועיים, מוכשרים ומתלהבים. הסרט הזה שצלמנו על חופי חוף הכרמל מעביר את המסר הזה בדיוק - השינוי נמצא בידינו.


לסיכום, כמו ששהבנתם מהכתבה, צילום סרטון תדמית טוב דורש הרבה ידע, נסיון, תכנון ויצירתיות. אם עושים אותו עם האנשים הנכונים, לא רק שייצא לכם סרט מעולה, אתם גם עלולים להנות מהתהליך!


נייד:052-856-2133


לצפייה בסרט המלא:





72 צפיות
bottom of page