top of page

איך להתכונן לצילומי קורס דיגיטלי?





הכתבה הזאת תתמקד באיך לצלוח בקלות ובהצלחה יום צילומים לקורס דיגיטלי . אם תקפידו על ההנחיות שרשומות, תקבלו מוצר איכותי ומדויק שמתקשר טוב עם צופיו, וגם תחסכו זמן צילום ועריכה, שזה בעצם אומר: לחסוך תסכול וכסף.

הכתבה פונה לנשים וגברים.


לצילומי קורס דיגיטלי כדאי לבוא מאד מוכנים, אפילו יותר ממה שתתכוננו לקראת סדנה או הרצאה שאתם מעבירים. סדנה היא דבר דינמי שיש בו אינטראקציה עם הקהל. הוא יכוללשאול שאלות ואתם יכולים לתת מיד תשובה. גם אם נשאר חלל לא ברור, הוא יכול להתמלא מעצם המפגש האנושי. הקורס הדיגיטלי הוא שונה – הוא צריך להיות יחידה שלמה שעונה על ההגדרה שלו. הקהל פה יהיה פחות סבלני ל"טעויות" מאשר בסדנא פרונטלית.

לרוב מדובר בידע שצברתם מתוך ניסיון של שנים, והמיומנות כבר קיימת אצלכם במערכת, בראש ובגוף באופן "אוטומטי". אבל כשרוצים להעביר את היידע הלאה, צריך להיות מאורגנים במחשבה, לדעת בדיוק מה ואיך אנחנו רוצים להעביר.

מה שיכתיב את עלות הפקת הקורס הדיגיטלי שלכם אלו שני פרמטרים עיקריים: האורך שלו ורמת המוכנות והארגון שלכם. לגבי האורך אני לא מתעכבת, כי כל קורס דורש את שלו. לגבי המוכנות והארגון, בשביל זה אני פה :)

בסוף הכתבה אני גם מפרטת עלויות כלליות, כדי שיהיה לכם מושג לקראת מה אתם באים.




השלבים:


1. שבו ותכתבו את ראשי הפרקים של הקורס.


2. פרטו כל פרק. מילה במילה! אני לא אומרת כמה דקות צריך להיות כל פרק כי לזה אין נוסחה. תרגישו כמה נכון בהתאם לנושא.


3. תתאמנו על הטקסט – אחרי שהכל הכל כתוב, תקראו את הטקסט בקול רם כדי שיישב לכם טוב במערכת. כדי שכשתדברו מול המצלמה והמילים יבואו לכם בצורה טבעית. תזכרו שזה לא נשאר על הנייר, אלא אתן הולכות לדבר את זה, לכן שימו לב שהכתיבה שלכן היא כמו שהייתן מדברות. כולל פאוזות ואוויר לנשימה. אל תהססו להשתמש במילים של יום יום, סלנג ולזרום עם דוגמאות. הרעיון הוא שזה ישמע כמה שיותר חי ואותנטי.

אם הטקסט מבולגן ואתן לא יודעות מה אתן רוצות להגיד, מעבר לכך שזה ישפיע על איכות המוצר המוגמר, הצילומים יהיו מבולגנים. דברים חשובים שרציתן להגיד עלולים להישכח, חזרות מיותרות על אותו דבר וקטעים שלא מתחברים טוב בעריכה. זה יגרום לצילומים להיות ארוכים יותר, ובהתאם לכך גם לעריכה. ועירכה זה דבר יקר...


4. תתזמנו - ממש עם טיימר. כמה זמן ייקח לכם לדבר את הטקסט? זה חשוב כי כך תבינו איך נראה ומה מכיל המוצר שלכם, ושנית זה מידע הכרחי עבורי כצלמת ועורכת– כך אוכל לשער כמה זמן נדרש לצילום ובהתאם לכך, מה העלות.


5. תחשבו מראש על אלמנטים נוספים

ככל שהקורס יהיה עשיר ומגוון יותר, כך הוא יהיה יותר מושך ברור ומהנה. כמובן שזה לא חובה, ולעיתים כשהחומר המדובר מרתק, מספיק לשמוע אדם אחד מדבר למצלמה.

דוגמאות לאלמנטים:


גרפיקה : טקסט שמופיע ומדגיש דברים שנבחר. אולי מסכם נושא. הוא יכולה להופיע על גבי הפריים של הדובר או בפריים נפרד עם רקע של צבע למשל. הגרפיקה יכולה להיות פשוטה ולהעשות ע"י עורכ.ת הוידאו, היא יכולה להיות מורכבת יותר ולהיעשות ע"י מעצב.ת גרפי.ת. או מורכבת עוד יותר ולהיעשות באנימציה. האנימציה היא כמובן האפשרות היקרה ביותר.

אימג'ים שונים: אייקונים, גרפים, איורים וכו'. אפשר לייצר אותם עם מאייר.ת, מעצב.ת גרפי.ת או לקנות מוכן באתר שמיועד לכך.


תמונות סטילס : שממחישים את הרעיון שלכם - אתם יכולים לצלם בעצמיכם, לשכור שירותי צלמ.ת או לקנות מאתר אימגי'ם.


* כדי שאוכל לתמחר את עלות הקורס שלכם אני לא חייבת לדעת בדיוק מה יכילו הכותרות ואיזה תמונות סטילס תחברו. אבל ארצה לדעת כמה כאלה בערך תרצו בכל פרק, מה האופי שלהם, האם תרצו שאני אייצר אותם או שאתם שולחים לי מוכן.


וידאו להדגמה: שממחיש את הרעיון שלכם. את הוידאו הזה אתם יכולים או לקחת מחומרי ארכיון שיש לכם, או לייצור במיוחד במסגרת הצילומים לקורס.

לדוגמא, אם את מאמנת כושר או מורה ליוגה את תרצי להראות את התרגילים שאת מדברת עליהם. אם את שפית, תרצי להראות את התהליך והמנות שאת מכינה. לעומת זאת אם את יועצת עסקית כנראה שלא תזדקקי לוידאו בשלב זה.

חשוב לי לדעת מראש מה תרצו בדיוק לצלם. כמובן שחלק מתהליך הפקה זה ייעוץ שלי לגבי מה כדאי להראות ואיך.


*דוגמא לאתר מפורסם לקניית אימגים, תמונות סטילס, גרפיקה מוכנה, סמלים וסימנים: https://www.shutterstock.com/search/buy


יש פה דברים איכותיים, אבל בהחלט ניתן למצוא גם באתרים אחרים יותר זולים.


6. טלפרומפטר או ספונטני?

חמישית מהאנשים באוכלוסיה ניחנו ביכולת לדבר בצורה חופשית וזורמת ללא טקסט כתוב מול העיניים. כל השאר צריכים תמיכה של משהוא כתוב. לרוב, האנשים שיש להם את זה יודעים את זה :) לכל השאר ( ואני ביניהם ) אני ממליצה לעבוד בזמן הצילומים עם טלפרומפטר.

למי שלא מכיר, זה מכשיר להקרנת טקסט על גבי מסך. הוא מאפשר להקריא את הטקסט כשהמבט פונה אל עבר המצלמה, במקום להקריא מהדפים שנמצאים ליד.

ובכל מקרה, כולם- הזורמים והפחות זורמים, חייבים לכתוב את החומר ולדעת אותו מעולה!

כשנעזרים בטלפרומפטר צריך לצלוח שני אתגרים: ההקראה יכולה להשמע לקונית וחסרת חיים, וכוון שהטקסט רץ קדימה, אין כ"כ מקום לאלתור וספונטניות. בגלל זה אתם מתאמנים בבית, בכתיבה ובהקראה, ובדמיון של איך זה יישמע, ואז הטלפרומפטר נהיה חבר טוב.


7. בחירת לוקיישן

אפשר לשכור אולפן, אבל זה יעלה את העלויות של הפרוייקט. רוב קורסים שאני צלמתי נעשו בבתים או בסטודיו של המצולמים. יש בזה יתרון גדול, כי כשאתם נמצאים בחלל הפרטי שלכם, אתם תרגישו יותר בבית וכך גם הצופים שלכם ירגישו.

החלל צריך להיות מרווח, ורצוי שאור השמש יכנס אליו. אני תמיד מביאה פנסים כדי להוסיף לאור הקיים או כדי ליצור את האווירה הדרושה.


ופה אני מפנקת אתכם במתנה:

פרק על מציאת לוקיישן מתוך הקורס הדיגיטלי שלי: "צילום וידאו שיווקי בסמארטפון" : סרטון של חמש וחצי דקות שיתן לכם יידע חדש ויעזור לכם בבחירה.


החלל צריך להתאים לנושא שאתם מדברים עליו. או שיהיה פשוט ניטרלי או שממש יתמוך בנושא. לדוגמא אם מדובר על קורס נגרות, יהיה טוב לצלם בחלל עבודה שרואים את המכשירים / העצים/ המוצרים ברקע.

על אותו עקרון, יש להוציא מהפריים חפצים ואלמנטים שלא תומכים בנושא, באסתטיקה או שמושכים את תשומת הלב. למשל ספרייה לא מסודרת ברקע, צבעים עזים, צמח נבול וכו'.

חשוב שהמקום יהיה שקט: לא ליד גן ילדים, לול תרנגולות, שכנים רועשים וכו'.


8. עריכה

זה השלב שבו אתם יכולים לנוח ( לרגע ) ואני עובדת. אני בוחרת את הטייקים הטובים, מנקה פספוסים אם יש, ומחברת את החלקים המצולמים לפי התוכן הכתוב.

בשלב ראשון אני שולחת לכם את הסרטונים ערוכים ( סרטון = פרק) גולמיים ללא קישוטים. רק את התוכן שנאמר . פה המנוחה שלכם הסתיימה ואתם צריכים לצפות בהכל כדי לראות שכל המידע עובר בדיוק איך שרציתם. שאין שם גמגום מוגזם או שארית שהתפספסה. פה אתם גם חושבים היכן בדיוק תרצו להוסיף את האלמנטים הנוספים, ורושמים לי תזמון מדוייק.

בשלב השני אני שולחת לכם את הסרטים ערוכים ושלמים. זה הזמן לתיקונים קטנים אחרונים ובסבב השלישי כבר יהיה לכם קורס דיגיטלי איכותי מקצועי ונפלא!!!


9. תשקיעו בצילום סרטון פרומו. הסרטון הזה היה השגריר הכריזמטי שלכם. תשתמשו בו בדף נחיתה של הקורס ובכל הפרסומים שאתם עושים ברשתות החברתיות. הוא לא ייראה כמו צילום קורס שלכם. בסרטון הזה תשקיעו יותר ותאמצו את יכולות המשחק והשווק שלכם. בכיף כמובן :) תתנו בו אינפורמציה על מה הקורס ולמי הוא מיועד, ותעשו זאת בצורה מדליקה, שיווקית ומושכת. התסריט של הסרטון הוא הבסיס להצלחתו, וכמובן בהמשך גם הביצוע ו העריכה. בגלל זה אני ממליצה להפיק את הסרטון עם אשת מקצוע. מצרפת לינק דוגמא לפרומו שצלמתי לקורס הדיגיטלי שלי.



טיפ לסיום

זה השלב שאני יוצאת מהתמונה ואתם יוצאים לעולם. עצה אחת אוכל לתת לכם מתוך נסיון רב שיש לי עם לקוחות שלי: אם אין לכם קהל / קהילה שאתם יודעים שהם רק מחכים לרכוש את המוצר שלכם, תעשו מאמץ אקטיבי כדי למכור אותו. אם זה לבד או בעזרת מומחים בשיווק הדיגיטלי.

שהיה בהנאה והצלחה!


עלויות

*המספרים הם כללים, וכמובן שמשתנים בהתאם לצרכים של כל קורס.


יום צילום ( עד 9 שעות) הכולל עריכה: 5000 ₪ + מע"מ


תוספות

שעת ייעוץ על תוכן ואסטרטגיה שיווקית: 300 ₪

אולפן לצילומים 1000 - 1500 ₪ ( 4 שעות )

טלפרומפטר 500-1200 ₪

מאפרת: 800-1200 ₪

עיצוב גרפי: 1500 ₪

מצלמת נוספת: 1000 ₪

משמרת אפטר ( כותרות בתנועה, אנימציה) 1500-2000 ש"ח



עכשיו אתן מוכנות לצאת לדרך

כדי לדייק את מה שמתאים לכן, מוזמנות ליצור קשר להתייעץ ולקבל הצעת מחיר.


נייד: 0528562133

















206 צפיות
bottom of page