top of page

איך מעבירים רעיון גדול ב- סרט שיווקי קצרצר?

יש לכם מיזם חדש, פרוייקט טרי שאתם רוצים ליידע את העולם. אתם מפתחים סדנה מדהימה שעדיין לא מכירים אותה, או שצברתם ניסיון חיים במשהו שברור לכם שיתרום לאנשים אחרים. אתם יודעים שסרט זאת דרך מצוינת לצאת לאור, אבל נתקעים ברמת הביצוע. עולות שאלות כמו איך עושים את זה כך שיבינו את רעיון בזמן כ"כ קצר? איך הוידאו לא יראה מאולץ וקלישאתי? מה להגיד? מה חשוב?


אגלה לכם סוד - גם אני, כיוצרת סרטים עם נסיון של מעל 20 שנה בתחום, עדיין שואלת את השאלות האלה מחדש לפני כל הפקת סרט לעסק שאני מפיקה! כי כל סרט הוא מסע קטן של הגילוי הייחודי שלו. כל רעיון מתחיל בצורה מופשטת, וכשמתחילים לגעת בו ולגלף אותו, לאט הוא מקבל צורה ברורה. בדיוק כמו שלוקחים גוש חימר שנראה חסר צורה, ולאט עם גישה וראייה נכונה ויצירתית - הוא הופף לדמות ברורה.

יש דרך בה אני נגשת לעשיית סרט, ויש כלים אותם אני רוצה לחלוק אתכם, שיעזרו לכם לגשת למלאכה הזאת בקלות ובשמחה.




הפקת סרטון תדמית לעסק - הגישה הנכונה :


1. לגשת לצילום מהמקום הנכון:

הפוקוס הוא לא עלינו, אלא על המתנה שקבלנו כדי לחלוק עם העולם. להבין שהמתנה הזאת נועדה כדי שאחרים ייהנו ממנה. ההבנה הזאת משחררת אותנו ממחשבות מקטינות על עצמינו. למשל - אני פעם שנאתי להצטלם, היום הפחד להצטלם הפך להתרגשות :)


2. לזהות מה היא האמירה שלנו :

האמירה הזאת נמצאת אתנו לאן שאנחנו הולכים, בכל מה שאנחנו אומרים ועושים. העניין הוא שאנחנו לא תמיד מודעים אליה או יודעים לשים עליה את האצבע. ברגע שנהיה מודעים אליה, נוכל לדבר אותה, ולהדגיש אותה כך שהצופים לא יפספסו אותה. האמירה היא הדבר הייחודי שיש לנו.


3. מה כן להראות ?

ראשית - את ההתלהבות שלנו ממה שאנחנו עושים!

וגם את:

- מאחורי הקלעים של היצירה שלנו – מי, מה, איפה, למה...

-האני מאמין והערכים שמובילים אותנו שיצרו הזדהות/ השראה עם מי שמאמין כמוכם.

- תהליך היצירה

- השותפים לדרך שנותנים את התמונה הרחבה ותחושת אמון אצל הצופה


4. מה חשוב להדגיש?

-כמה השרות/ המוצר שלנו יכול לתרום לצופים.

-איך השירות שלנו פותר לצופים את הבעיה שהטרידה אותם

-כמה ייחודי השרות/ המוצר שלנו

-כמה אנחנו אמינים מקצועיים איכותיים וכיף לעבוד איתנו


5. להיות אותנטים ולהביא את עצמינו:

אנחנו מוצפים היום בעודף מידע, וכדי לצלוח את האתגר הזה, החיישנים של הצופים מתחדדים. נהיינו מסטרים בלזהות אם בסרטון שאנו רואים יש אותנטיות וכנות, או שיש שם מניפולציה והסתרה. לא צריך לנסות להיות משהוא שאנחנו לא. פשוט להביא את עצמינו – הצופים יעריכו את זה.




6. להביא את הפרסונה שלנו לקדמת הבמה

כנות ושקיפות אינה אומרת שאנחנו צריכים לשפוך הכל ללא פילטרים. אין זה אומר שברשתות החברתיות נציג את כל הצדדים שלנו. מה שנפרסם בסרטון הוא האמת שלנו, אבל הוא לא כל הסיפור שלנו. אנחנו לא חייבים לספר את כל הסיפור שלנו בוידאו שיווקי. כמו בכל דבר, אנחנו צריכים למצא את המידה הנכונה. למצא את האיזון שנכון לנו, בין כנות וחשיפות, לבין שמירה על הפרטיות שלנו.

פרסונה היא הדמות איתה אנחנו רוצים לצאת לעולם: היא יכולה להבנות לאט לאט. אלה הצדדים שלנו שאנחנו רוצים להעצים ולהחצין. הם אלה שאנחנו יודעים שמשרתים אותנו בעסק שלנו. נפרסם פוסטים, נעלה סרטי וידאו, ויום אחד נגלה שיצרנו פרסונה. ככה זה קורה. ותמיד אפשר לעדכן אותה, לשייף ולשפץ :)

חוץ מזה שהפרסונה שלנו משרתת אותנו, היא גם שומרת עלינו וזה מרגיע לזכור כשאנחנו מתבלבלים במסרים שלנו.


7. להציג רעיון גדול בדקה וחצי זאת באמת משימה לא פשוטה עד בלתי אפשרית. מה כן ניתן לעשות?

ליצור לצופה חווית צפייה מרתקת, מרגשת, ולגרות את הסקרנות שלו. זה מה שעלינו לעשות בדקה וחצי שיש לנו!!!

אם עשינו את זה נכון, ופנינו לקהל הנכון - הם כבר יצרו איתנו קשר כדי לקבל עוד אינפורמציה שחשובה להם. אתם רק תדאגו לכל ששת הסעיפים שלמעלה :)


דוגמא לסרט שיווקי (סרט גיוס המונים שהגיע ליעדו כפול שניים ) שעושה עבודה נהדרת בלרתום איתו את הצופה :

חומר נוסף שאני ממליצה לכם לקרוא על איך יוצרים סרט תדמית טוב: "איך יוצרים סרטון תדמית לחברות, שלא יפסיקו לצפות בו?" הכותרת היא אומנם מדברת על סרט חברה, אבל הסרט מתאר תהליך יצירתי של פיצוח קונספט לסרטון הסברה שהפקתי למועצת חוף -הכרמל. העקרונות אוניברסליים ומתאימים לכל יצירת סרט משובח באשר הוא.


רוצים להתייעץ עוד על צילום סרטון שיווקי ועל הסרט שמתאים בדיוק לכם?

צרו קשר :)



וכנסו לעמוד העסקי לקבל, השראה ולעשות לייק : facebook.com/personafilma



183 צפיות
bottom of page