top of page

איזה סרט וידאו נכון לעסק שלי?

וידאו זאת מילה ענקית ויש לה מלא צורות... אני רוצה ללמד אתכם להבחין בין וידאו טוב ללא טוב. ואיזה ז'אנר של וידאו מתאים מתי?


בפועל כשאתם נכנסים לפייסבוק, מה קורה? הפיד מוצף בוידאו שרובו זה איש או אשה עומדים מול המצלמה ומדברים. מתי ולמי סוג כזה של וידאו זה כן מתאים?

זה שימושי מאד לאנשים שהעיסוק שלהם לא ויזאולי. שאי אפשר לראות את מה שהם עושים: מטפלים, יועצים. אנשים שדיבור זה חלק עיקרי ממה שהם עושים.

או שזה יכול להיות סרטון טיפים שזה תמיד תוכן טוב ומועיל. או שיתוף – "תשמעו משהוא שקרה לי הבוקר". פינה שבועית, מסר חשוב לאומה.... סיטואציות ממין אלה.

סרט טיפים שכזה יכול להיות שוס! אבל כמה תנאים חייבים להתקיים: צילום טוב, סאונד טוב, רקע מתאים, דיבור אותנטי חי ומסקרן ותוכן שמועיל באמת!

זה עדיין לא סרט - אפשר לקרוא לזה וידאו. הוא מעביר אינפורמציה, אבל הרבה פעמים הוא לא מצליח להעביר רגש.


אני רוצה לעודד אתכם לחשיבה מעבר - על וידאו שהוא סרט. איך לספר את המסר שלכם בצורה מסקרנת ויצירתית שירצו ולראות ולדעת עוד על זה? כולנו גדלנו על סרטים, והמדיה הזאת כבר חדורה בנו. מה זה סרט? בקולנוע יש קול (סאונד) ויש תנועה. לא צריך להבהל מזה. תאמרו – "אנחנו לא במאי סרטים....",אבל זה קיים בנו כבר עשרות שנים שאנו צופים בסרטים. אנחנו רק צריכים לצאת רגע מהקופסא של עצמינו. כל אחד יכול למצוא סיפורים קטנים בתוך העסק שלו, מסרים שהוא יכול להעביר בצורה שיש בה יותר עניין מפשוט לדבר ב 60 שניות מי אני ומה אני עושה.


הוידאו שהוא סרט, מעביר חוויה שהיא מעבר לשכל. אנחנו יוצרים עולם ומכניסים אליו את הצופה לסטודיו שלנו, אל מאחורי הקלעים שלנו, לעולם ההשראה. סרט שנותן לצופים הצצה אליכם, להכיר אתכם ולהתחבר רגשית. יכול להיות שלא תאמרו שם מילה ויהיו רק שוטים עם מוסיקה וגרפיקה. אולי כן תדברו אבל ישמעו אתכם רק כקריינות, ובתמונה יראו את העשייה שלכם. אפשר לדבר אל הרגש, אפשר לעשות משהוא שמצחיק יוצא דופן שמעז, או משהוא נורא אסתטי שממגנט את העין.

בשביל זה אנחנו צריכים להיכנס לעולם העריכה – ממש דברים פשוטים של לחבר מספר שוטים, למחוק פדיחות, ולהוסיף גרפיקה. וכמובן ללמד איך לצלם את מה שאתם עושים בצורה טובה. אני חושבת שלא רק לצופים זה יהיה מעניין יותר, גם לכם.

כל הרעיון הוא להביא את עצמיכם, לפעמים דיבור למצלמה זה אתם, ולפעמים הכי לא. אז תחשבו איך אפשר להגיע ללב שלכם, לחזון שלכם, בצורה שהצופים יוכלו להכיר יותר ולהרגיש אתכם. זה כיף, זה יצירתי ועובד.


זה נכון שיש חוקים וכללים והכי כדאי בהתחלה ללכת על בטוח. אבל אחרי שתתאמנו קצת ותתפסו אומץ, אני מאד מציעה לצאת מהמסגרת ולהיות יותר יצירתיים ומקוריים. זה אומר לצאת ולחפש אתרי צילום מיוחדים ומעניינים ודרכי צילום אחרות

.

תזכרו, סרטוני וידאו היום הם הדבר הכי חם ברשתות ותופסים 80% מהפרסום האפקטיבי ברשת. והם יכולים להעלות את החשיפה והמכירות שלכם לבלי היכר.

אתם יכולים לצלם להפיק ולערוך את הסרט בעצמיכם, ואתם יכולים גם להעזר בעוד בן אדם. אם אתם זקוקים לייעוץ בתחום מסויים, אל תהססו לפנות, הרבה פעמים זה יחסוך לכם זמן, כאב ראש ותסכול. קחו בחשבון שציוד מקצועי ואיש מקצוע יכול להפוך את כל העסק לרציני ומקצועי יותר. לפעמים שווה להשקיע בשביל להשתדרג. אל תפחדו לטעות, רק מי שעושה טועה. תעשו, תתנסו, תלמדו מהניסיון, גם שלכם וגם של אחרים.

במידה והחלטתם לצלם בעצמכם, אתם רק צריכים הנחיה בסיסית לאיך לצלם סרט, הקורס הדיגיטלי לצילום וידאו שיווקי יכול מאד לתת לכם את הכלים הדרושים להכנת סרט טוב.

אם אתם בוחרים להעזר באנשי מקצוע כדי לעשות את הסרט שלכם, המאמר הזה יעשה לכם הכנה ויחסוך לכם זמן וכסף לקראת המסע המרתק הזה. לייעוץ על הסרט שמתאים לכם מוזמנים ליצור איתי קשר.

72 צפיות
bottom of page