top of page

שמונה שאלות חשובות שיעזרו לכם לפני שאתם יוצאים למסע יצירת סרט לעסק שלכם



מאחורי הקלעים  פרסונה פילמס
סרטי תדמית לעסקים



להפיק סרט תדמית זה כמו לצאת למסע קטן, שכדאי מאד להיות ערוכים לקראתו. יהיו הרבה בחירות והחלטות שנצטרך לקחת, וככול שנבין יותר מה דורש התהליך, ככה הסרט יהיה מדוייק וטוב יותר. וככה כמובן נחסוך זמן וכסף. הפקת סרט, כשהיא נעשית ממקום של מוכנות, היא גם מהנה מאד ומוציאה מאיתנו התלהבות ויצריתיות, והיא גם מזקקת עוד ועוד את מה שאנחנו רוצים להוציא לעולם. כתבתי פה שמונה נקודות חשובות, שיתנו לכם בסיס טוב להתחיל איתו :)


1. למה אתם רוצים לעשות סרט? לאיזה מטרה הוא מיועד?

לכל סרט יש אופי משלו, קונספט ותסריט שונים, שמותאמים למטרה שרוצים להשיג: האם אתם רוצים לספר את סיפור מאחורי הקלעים המרתק של החברה שלכם? או אולי אתם רוצים עכשיו לגייס כספים? עוד לא מכירים אתכם מספיק ואתם רוצה שיבינו את הייחודיות של העסק שלכם? או שאתם עסק מוכר בשוק אבל רוצים לחדד מסר מסויים? אולי אתם בכלל עושים סרט שמיועד ללקוחות נאמנים בחו"ל?

אחרי שנכתוב את התשובות לשאלה הזאת, ה נמשיך ונשאל יותר ספיציפית: מה הייתם רוצים להשיג בעזרת הסרט?

האם זה הגדלת הקהל שלכם? הגדלת מעורבות באתר או בעמוד העסקי שלכם? הפצת רעיון מהפכני שלא מכירים? העמקת ההיקשרות רגשית של קהל היעד עם הערכים של החברה? סרט תשובה למתחרים שלכם?

אחרי שהמסר ברור, גם הקונספט של הסרט מתחיל להתבהר :)


2. מי הצופה הרצוי?

קודם כל חשוב לדעת למי אנחנו עושים את הסרט, ואחכ להבין מה הטעם שלו. האם זה קהל ברשת? נשים או גברים? ישראל או חו"ל? איזה גילאים? אנשים שכבר מכירים אתכם או שאתם פונים לקהל חדש לגמרי? לכל קהל יש טעם משלו, והוא צורך מדיה מסוג אחר. האם הוא אוהב קצב מהיר ומסרים ישירים, או שהוא מעדיף משהוא יותר מרומז ומתוחכם? רועש או שקט? ברגע שנדע מי קהל היעד, יהיה קל להבין את הסגנון של הסרט.


3. איפה אתם רוצים לפרסם אותו?

איפה הקהל שלכם מסתובב? במדיות החברתיות? אם כן אז באיזה? לכל מדיה חברתית חוקי וידאו שונים. אולי זה סרט בוטיק שמיועד קודם כל מתנה לנרשמי הניוזלטר שלכם? פורומים פרטיים? גופים ספיצייפים? אולי אתם מקרינים את הסרט בכנס או נוסעים לתערוכה בחו"ל- זה אומר שתצטרכו סרט שמצולם במצלמה סופר מקצועית ברזולוציה גבוהה מאד שתתאים להקרנה על מסך גדול.


פרסונה פילמס
עירית שרביט


4. יש דיבורים או שזה סרט רק עם סאונד ומוסיקה?

או במילים אחרות, מה הז'אנר של הסרט? זה סרט עם סיפור מדובר או שהסיפור מועבר רק על ידי ויזואליה, סאונדים ומוסיקה? סיפור נהדר אפשר לספר רק עם כותרות גרפיות. אולי אתם בכלל חובבי אנימציה? שילוב של הצרכים שלכם, הערכים, המיתוג של העסק והתקציב, יענה על השאלה הזאת.

דוגמה לסרט שיצרנו ללא מילים לכפר האומנים עין-הוד. יש פה רק צילום וידאו, מוסיקה מרגשת וקצת גרפיקה. תראו איך זה עובד נהדר.

לעומת זאת את המסר של פרוייקט המשובח הזה לא היינו יכולים להעביר בלי לשמוע אותם מדברים


5. מה יראו בסרט? מה ישמעו? מי מצטלם?

יש שחקנים או שהאנשים "האמיתיים" מצטלמים? האם יש אנשים ופרצופים או שרואים רק פעולות, חפצים וטבע? האנשים שרואים, הם מדברים ? שומעים מה הם אומרים? כמה אנשים מדברים? ומי מדבר? אתם או ששוכרים קריין מקצועי?

בסרט הזה החלטנו שבעלת העסק תשמיע את האני מאמין שלה, אבל שלא יראו אותה מדברת. כלומר לא רואים ראיון. רצינו ליצור תחושה של סרט ופחות של כתבה, דבר שמעורר סקרנות, יוצר אינטימיות ומכניס לתוך עולם חדש.




6. כמה אתם רוצים לחשוף מעצמכם בסרט? יראו אתכם בסרט? ישמעו?

רצוי שירגישו אתכם בסרט. בעיקר אם אתם עסק קטן של איש אחד או שניים. אתם החזון והלב שמאחורי העסק. אנשים מתעניינים בסיפור האישי, רוצים לקבל השראה, ללמוד משהוא חדש, וכך הם גם מתחברים רגשית. ואם אתם עסק גדול, עדיין תזכרו שאנשים אוהבים לשמוע סיפורים ולהתקרב לצד האנושי. תתנו לאנשים - או לקוחות מרוצים , או עובדים של החברה, לספר את הסיפור שלכם. יש הרבה דרכים לסרט סיפור שיגע באנשים. עם זאת, כדאי להיות כנים עם עצמינו ולחשוב: האם אני "עובר/ת מסך?" עד כמה טון הדיבור שלי נוכח? עד כמה יש לי נוכחות מול המצלמה? אם התשובה ברורה שאנחנו לא עוברים מסך, אפשר למצוא פתרונות אחרים להביא את הנוכחות שלנו. אם מדובר רק על חשש או רתיעה מלהצטלם, זה טבעי וניתן להתגבר על זה :)




7. ראיתם סרט שנתן לכם השראה לסרט שאתם רוצים ?

אני רוצה לראות אותו. ככה אני אבין הכי טוב מה אתם אוהבים ומה חשוב לכם. זה גם חשוב כדי לגשר על פערי ציפיות ביננו. אם יהיה לנו רפרנס של סרט , אפילו אם עשו אותו בארה"ב בתקציב של 100 אלף שקל, לפחות אוכל לאמר מה אפשר לעשות ומה לא, בתקציב שיש לנו. לקבל השראה מסרטים שעשו בעבר זה דבר מועיל ומפרה.


8. מה התקציב לסרט?

סרט יכול לעלות 3000 שקל ויכול גם לעלות 100,000 שקל. קודם כל נוודא שהחלום שלכם נפגש עם המציאות. כמה עולה החלום, מה ניתן לעשות בתקציב הקיים ואיפה כדאי להשקיע. לעתים די להתייעץ עם הרואה חשבון שלנו כדי שיאמר כמה כסף יש לנו כדי להשקיע בסרט שיווקי. אתם מוזמנים לדבר איתי כדי לראות איפה החלום פוגש את המציאות. כדי לקבל תמונה רחבה יותר על עלויות של סרט אני ממליצה לכם לקרוא את המאמר:


אולי כבר חשבתם על חלק מהדברים, ואולי לא תדעו את התשובות לכל השאלות. זה ממש בסדר. אבל הם יגרמו לכם לקבל תמונה ריאלית לגבי במצב שלכם, ויעוררו מחשבה יצירתית.

אני מזמינה אתכם לצפות בסרטים באתר שלי, וליצור קשר לקבל ייעוץ חינם לסרט הבא שלכם.

בכל מקרה, תזכרו להנות מהדרך.

לקריאת מאמרים נוספים שיתנו לכם ידע ויעזרו לכם לקחת החלטות, וישדרגו את הסרטים שלכם, מוזמנים לקרוא עוד מאמרים באתר:





יש לכם שאלות ? רוצים להתייעץ על איזה סוג סרט מתאים לכם? דברו איתי :)


ובהצלחה














953 צפיות
bottom of page